Jaki edytor wybrać? (Unity VSC)

Podczas tworzenia projektu ArdUniGame w głównej mierze korzystam z silnika Unity. Jego domyślnym edytorem kodu jest MonoDevelop, który delikatnie mówiąc nie przypadł mi do gustu. Jako jego alternatywę miałem do wyboru parę typowych edytorów kodu. Głównym typem było całe ogromne IDE Visual Studio, jednak ze względu na ilość zasobów jakie wykorzystuje nie skorzystałem z niego i skorzystałem z jego mniejszego, bardziej odchudzonego brata VisualStudio Code. A dlaczego to a nie żadne inne, których jest bardzo wiele?

To właśnie postaram się Ci teraz przybliżyć.

Pierwszym ogromnym argumentem przemawiającym za wyborem Visual Studio Code jest otwartość jego kodu oraz wieloplatformowość. Mogę z niego korzystać na Linuxie, Macu oraz Windowsie. Wiele innych argumentów przemawiających za Visual Studio Code to:

Dodatki

Główną cechą, która powoduje, że Visual Studio Code jest przyjemne jest pasek boczny, dzięki któremu możemy obsługiwać podstawowe funkcje

IntelliSense

Bardzo przydatną funkcją jest podświetlanie składni oraz świetdznie działająca funkcja autouzupełniania, która pokazuje inteligentne podpowiedzi.

Debbuger

Wbudowany debugger bardzo pomaga przyśpeszyć pracę z naszym kodem 

Terminal

Dzięki wbudowanemu Terminalowi w zasadzie wszystkie możliwe funkcjonalności mamy zintegrowane ze środowiskiem.

Ikony

Visual Studio Code oferuje wiele możliwości personalizacji nawet ikon, dzięki czemu możemy zmieniąć motywy w bardzo prosty sposób.

To jest jedynie kilka standardowych funkcji Visual Studio Code. Dostępne jest wiele innych dodatków ciągle tworzonych przez społeczność.

A jaki jest Twój ulubiony Edytor?

Scroll to Top