Cześć, w dzisiejszym poradniku omówimy troszkę teorii niezbędnej dla przygody z Arduino.
A dokładniej dowiesz się co to biblioteki i po co je używać.
Biblioteka to zbiór funkcji, zazwyczaj dostarczany do większości shieldów w celu ułatwienia pisania kodu.
Dzięki bibliotekom możemy skupić się na innych częściach kodu nie martwiąc się na przykład jak jest kodowany
sygnał z pilota (więcej o tym w następnych częściach poradnika Arduino). Do bibliotek mamy dostęp z poziomy kodu programu czyli sketch’a w Arduino, więc nie musimy „zaśmiecać” sobie naszego kodu niepotrzebnymi funkcjami.
Biblioteki w Arduino są nieodłączną częścią programów. Oczywiście możesz ich nie używać jednak z biegiem czasu
zauważysz, że jest to niewygodne a nawet uciążliwe.
Jeżeli do naszego programu chcemy „podpiąć” bibliotekę korzystamy z polecenia include
1 |
#include <nazwa_biblioteki.h> |
Importowanie bibliotek do Arduino jest bardzo łatwe. Wystarczy folder w którym zawarta jest nasza
biblioteka wgrać do folderu libraries w głównym folderze naszego Arduino. Zazwyczaj wygląda to tak
Na razie będziemy korzystać z gotowych bibliotek.
Oczywiście można też pisać własne biblioteki jednak tego nauczysz się w następnej części artykułu.
[su_button url=”https://roboblog.eu/2015/12/04/arduino-poradnik-1/” size=”7″]KURS ARDUINO[/su_button]