Witam wszystkich.
Jestem nowym redaktorem z zapałem, chęcią i pasją!
Whoa, skoro pierwsze lody przełamane, to opowiem coś o sobie. Nazywam się Zdzisław Goik, w byciu redaktorem mam już dość spore doświadczenie, nigdy jednak nie brałem udziału w tworzeniu bloga o programowaniu (Tak, wiem, nie tylko kod się tutaj pojawia, lecz w większości moich wpisów tak będzie). Znaczy, prawie nigdy, miałem już kiedyś własnego bloga, który został stworzony na potrzeby konkursu.
Dał mi on trochę doświadczenia w stylu jak pokazywać i tłumaczyć kod, oraz jak go pisać by nie dostać przysłowiowym pasem po czterech literach.
To by było na tyle o mojej przeszłości, czas na moje hobby i o czym zamierzam tutaj pisać. No bo jak to? Nowy redaktor, a nikt nie wie od czego!
Moją pasją jest własnie pisanie, blogi czy inne teksty, nie są mi straszne. Poza tym bardzo mocno interesuję się technologiami mobile jak i szeroko pojętym GameDev’em – zwłaszcza VR. Jeśli ktoś myśli, że to wszystkie moje pasje i hobby to jest w błędzie, mam ich jeszcze całkiem sporo!
O czym zamierzam tutaj pisać, to pewnie już wywnioskowaliście, jest to jedna z moich pasji (Nie bez powodu o nich wspominałem), mianowicie GameDev. Mam zamiar popełniać tutaj teksty na temat silników, schematów, technik, a może i nawet jakieś poradniki typu „co, jak i dlaczego?” mogą się ode mnie pojawić!
A więc, to by było na tyle wtępu, jeśli macie jakiekolwiek pytania dotyczące mojej osoby czy tego co zamierzam wnieść do RoboBlog’a to pytajcie śmiało, na wszystkie z miłą chęcią odpowiem!
A teraz zapraszam Was do pierwszego artykułu.
Nie będzie Unity 6, zamiast tego będą aktualizacje!
Ostatnio, na oficjalnym blogu Unity pojawił się wpis, w którym Joachim Ante wyjaśnia dlaczego Unity 6 nigdy nie powstanie, a zamiast tego będą się pojawiać aktualizacje dla Unity 5.
Kilka dni temu, na konferencji Unite Europe conference, Unity zaprezentowało nowy model biznesowy. Mianowicie, subskrypcje, wedle których ich flagowy produkt czyli Unity 3D, ma zostać podzielony na trzy opcje: darmową personalną jak i dwie płatne – Pro i Plus. Użytkownicy wersji personal nadal będą mieli do dyspozycji cały silnik, wraz z wszystkimi opcjami oprócz ciemnej skórki i możliwości ustawienia własnego Splashscreen’u.
Użytkownicy płatnych edycji (tylko pro), zyskają do nich dostęp. Ich ceny to odpowiednio dla plus i pro : 35$/m i 125$/m.
Po ogłoszeniu tych zmian, spotkali się oni z mieszanymi odczuciami ze strony twórców. Właśnie dla tego Joachim Ante zdecydował się opublikować wpis na ich oficjalnym blogu, w którym wyjaśnia tą decyzję.
Mówi on, że już od dawna, wewnątrz zespołu, chcieli zaprzestać wydawania głównych wersji Unity. Taki sposób podejścia do wydawania kolejnych wersji ich silnika ograniczał ich z wprowadzaniem kolejnych nowości. Musieli czekać aż w końcu stuknie kolejny numer, przez co cierpieli i sami developerzy. Teraz jednak, po przejściu na subskrypcję, każda nowość zostanie wydana w najbliższej aktualizacji, zaś jeśli nie będzie jeszcze gotowa to poczekają do kolejnej.
Dodatkowo, od teraz, gdy miną dwa lata przez, które developer będzie regularnie płacił za swoją wersję Unity. Będzie mógł na niej pozostać bez płacenia. Zaś gdy będzie chciał zaktualizować, to wystarczy zapłacić. Ten ruch nie wydaje się głupi, często developerzy indie nie mają odpowiedniej ilości funduszy by co miesiąc płacić za silnik. Teraz wystarczy, że będą płacili regularnie przez dwa lata. Potem już nie będą musieli pod warunkiem, że nie zaktualizują swojej wersji Unity do nowszej.
Co sądzicie o tych zmianach? Wyjdą one na dobre dla Unity?
Zapraszam do komentowania!